Alla inlägg den 1 april 2010

Av looseitnow - 1 april 2010 19:04

Snaskade i mig gröt till lunch, variationerna är inte stora här inte!


Blev (TYVÄRR!) en veggieburgare på stan innan påskmarschen drog igång 15.45


Tog oss i sakta mak ner till almedalen där vi fick påskägg och vanliga värpägg. Värpäggen är mina, godiset får Niclas mer än gärna äta upp! Jag gjorde en "Cougar Town" med EN chokladbit. Sög på den i 3 sek sen spottade jag ut den! Det var allt påskgodis för mig det. Men jag klagar inte.

Vi åt chili con carne när vi kom hem, ris och råsivna morötter till det. MUMS! Blev över så det käkar vi imorgon igen!


Om jag börjar med kosten och kommer in i en bra rutin där så blir det mycket lättare att till slut även få in träningstillfällena i bra tid! Vi börjar på steg 1, som för mig är mattider och matvanor.

Börjar gå bra ändå tycker jag. Trots två veggieburgare, så är jag så jävla duktig med drickan och snackset!

*klappar mig själv på huvudet!*

Av looseitnow - 1 april 2010 09:21

Käkar numera inget smör.

Cred till mig!

Käkar inte mjukt bröd.

Cred till mig!

Dricker enbart mjölk, vatten och te. 

Cred till mig!


Hörde idag på nyheterna,

(tycker såååå synd om er som käkar godis i mängder nu i påsk!!)

godis innehåller ENBART socker, tillsatsämnen och djuravfall

(alltså rester från slakt!).

Om jag är stolt över mig själv att jag inte käkat godis sedan 27/3-10.

Att det inte ens är en vecka? JO, jag är väl medveten om det!

Men skit i tiden nu och ge mig cred istället som försöker klara detta!

I Min Egen Takt!

Hade jag varit som vilken annan oresonabel (??) person som helst, så hade jag satt upp ett mål om att vara "fit for beach 2010" när jag bestämde mig den 27/3 att börja ett sundare liv! Alltså. Att jag skulle gå ner mina ca 50 kilo innan sommaren 2010!

Jag tänker iaf realistiskt och har satt små delmål, samt att mitt stora mål (=-50kg) kommer att vara om 2,5-3 år!!

Så.

Tillbaka till den positiva inställningen och vad som hänt sedan jag skrev igårkäll.

Käkade faktiskt 3 riskakor efter jag bloggade igår.

Till frukost blev det idag gröt och två knäckemackor med keso.

Imorgon skippar jag gröten! Hade kramp i magen!   


Ska kanske även informera er om att övergå till knäckebröd a'la Wasa, en modell grov, med omega3-fetter från linfrön, dem satte fjutt på ett av mina toalettbesök igår. Det var inte nådigt! Lämnar resten åt er fantasi. Men jag säger bara som så, att jag VILLE inte sitta efteråt!


Idag blir det att gå påskmarsch!   

Av looseitnow - 1 april 2010 09:16

Här kommer ett litet svar till "hälsogurun"

Jag är väl medveten om att man blir tjock av pasta.

Men om jag då svarar som jag skrev i föregående inlägg,

att med tanke på att vi just för tillfället måste tänke på vår ekonomi,

så kommer (tyvärr!!) pasta att vara en del av mitt dagliga intag av kalorier.
Skulle vara lite mer glädjande om man fick en kommentar som stöttade mig och gav mig credit för att jag slutat med mjukt bröd och smör.

Jag är ute och går med min barnvagn, dotter och pojkvän, vad vet du egentligen om hur snabbt vi går?

Vem vet, här i slite är det tyvärr så att man har span på sig hela tiden och folk vet vad man gör.

Nej, nu blev detta ett allt för negativt inlägg, så jag ska ta och skriva ett om mig själv och min träning och kost so far. Först ska jag ta hand om en dotter som vägrar sova.


 

Om du väljer dina ord väl och peppar istället för att typ klaga,

så kanske detta går bättre för mig, "Hälsogurun"!

Presentation


Med hjälp av denna blogg ska jag försöka fighta mina överviktskilon!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards