Alla inlägg under mars 2010

Av looseitnow - 31 mars 2010 19:18

Städat hela dagen, så gott som hela dagen iaf.

Putsat fönster, dammsugit, plockat leksaker och skräp (snorpapper)

dammat av fönsterbrädor och sängbord. Orka vad mycket damm det samlas överallt!

Har även planterat om våra två blommor, som blev tre efter jag var klar!  

Linda var på besök, enda utemotionen blev idag med henne ner till nya affären.

Nej, inte mycket till motion, men jag har faktiskt svettats hela dagen tack vare städningen!

Käkade knäckemacka med keso till frukost, en kopp te till det.

Makaroner och falukorv till lunch, keso och rårivna morötter.

Knäckemacka med keso till både fm och em-mellis.

Kvällsmaten blev slött.. Gröt och knäckemacka med keso.

Ja, jag vet att det är mycket pasta och mycket knäckemacka nu.

Men man måste ju snåla med pengarna också, så därför kommer väl mina menyer att se ut som ovan ett tag fram över.

Ikväll blir det tv-tittande och morgondagen bjuder på påskmarsch, så då ska vi till Visby och trängas med barnvagnen!

Av looseitnow - 30 mars 2010 19:42

Fick min magmackapär idag! Weeeeii!!

Alltså, jag kommer ju vara tvungen att träna precis lika mycket som jag gör, men den kommer (förhoppningsvis) att hjälpa mig på vägen till ett sundare liv! Och en plattare mage   Ska ta mig an mitt berg ikväll, får bli kl 21 för kl 21.55 börjar mitt älskade Cougar town! Så det får bli berget, sen duschen sen tv sen sova.

I need my beautysleep badly!

Känner mina magmuskler dra ihop sig   

Snaskade i mig tre riskakor till fm-mellis, EN portion snäck-makaroner (?) och köttfärssås till lunch. Blev ingen em-mellis, men kycklingkorv, makaroner och majs till middag, sen en näve physalis (har kollat på förpackningen och det är rätt stavning Elin) till efterrätt. Jo, och en banan med, en MINIliten! En krav-banan, alltså märket.

Tack för alla era gulliga tips! Ida, jag köpte knäckebröd i affären förut, och Richard, köpte även keso. Har mina morötter i kylen också så nu kan mitt nya liv verkligen börja! Kan säga som så med, att idag, det var en jäkligt skön dag, men jag har varit sååååå stressad! Skulle diska efter maten, men det hann jag inte. Skulle skriva på papper till f-kassan. Måste ännu skicka in ännu fler papper till dom! SUCK! Ringt och sökt jobb, mailat och sökt jobb. Jaaa.. Håll igång heeela dagen vill jag lova! Huvudet hängde inte med till slut, så jag fick slå mig ner här.

Håll alla era tummar nu att jag får svar från något av jobben jag sökt!


En timme kvar till bergsbestigningen!   

Av looseitnow - 30 mars 2010 10:28

Snaskade i mig två grova brödskivor med smör och ost, en kopp te och en banan till frukost strax efter 7 imorse.

Halv nio gick vi ut hela familjen på en promenad, Natha-Lee sov i vagnen hela tiden, 1h och 40minuter. Härligt får jag lov att säga! Solen gassade i både ansikte och på våra ryggar. Skitskönt väder ute idag! Har ni möjlighet så GÅ UT!! Om det så även bara är att sitta i solen och njuta. För det blir nog riktigt varmt idag skulle jag tro!

Ska förhoppningsvis ut sen igen med Linda   


Nu blir det lite mellis sen spaghetti och köttfärssås som blev över häromdagen.


(Väntar spänt på posten idag! Natha-Lee borde få ett bokpaket från Nalle Puh-baby klubben och jag borde få mina 100 bilder som jag framkallat!)   


Ska efter mellisen klä in risen med fjädrar och pynta balkongen, inte lätt att ha fjäderkvistar inomhus med en dotter som kryper runt ÖVERALLT! Funderar på att sätta en trappgrind vid kläderna och skorna i hallen så hon inte kan krypa dit och röja runt, enda problemet är att vi inte har någon trappgrind   

Av looseitnow - 29 mars 2010 21:34

De enda promenaderna idag:

Willys, in, handla, ut.

Coop, in, handla, ut.

F-kassan, in, prata, ut.

Till och från parkeringarna också.

Hemma, in, bära astunga kassar, ut, parkera, bära en dotter på snart 10 kg, in.


Maten... Vill inte ens skriva det men okej, ni ska följa mig i vardagen så skäll så mycket ni vill!

Frukost: två grova brödskivor med lite smör och ost, en kopp te.

Lunch: (ångest!!!) veggiemål på Sibylla & en cola...

Middag: (ångest!!!) en sandwich med skagenröra, en banan & en cola...

Kvällsbegär: Physsalis (eller hur stavades det Elin??) :P


Detta är resultatet av en stressande fm på stan (jo, det sitter i ryggen att beställa Cola till maten, stor SUCK), samt en eftermiddag med underbart besök av Linda Hansson och slutligen en hämtning av pojkvän i Vibble.

Linda och jag ska dock ut och gå tillsammans nu i veckan. Får se vilken dag det blir! Jag ska ju ut ändå, men trevligt med tjejsällskap!


Någon "bergsbestigning" blev det inte igårkväll heller.

FAN att det skiter sig!!

Hade privata orsaker till det, så det är alltså inget jag tänker skriva om här!

Blir inte heller någon "bergsbestigning" ikväll, pluttarna sover och man vet aldrig om liten plutt vaknar, så jag tar det imorgon, jag LOVAR!

Ska även tugga mina frukost-tuggor 48 ggr och dricka mitt te först efter jag ätit upp.


Jävla påfund att äta när man är hungrig! Asså, då slänger man ju i sig det man tänkt njuta av! Nej, här blir det till att äta normala tider som en normal människa skulle kunna klara. Inga svält-tider som det blev till middagen idag inte!!


Idag blev inte den bästa träningen av, förutom en massa bärande på lilla 10-kilosklimpen! Men inte ser jag till några armmuskler för det!

Ska bli ändring på den saken, inte armarna kanske, men hoppas på att snart få hem min mag-manick.

Kommer jag med platt mage en dag, så förvånas inte! Gratulera istället!   


Nu: Beautysleep!

Av looseitnow - 28 mars 2010 13:29

Käkade nudelsoppa till lunchen, med morötter i.

Drack min kära mjölk, men... Det där med en portion sket ju sig..

Men det var verkligen min sista andra portion!

JAG LOVAR! Det är inte lätt i början, man måste få misslyckas för att känna att man kan göra bättre ifrån sig!


Tog en 35-minuters promenad efter lunchen med Natha-Lee så hon fick sova i vagnen sålänge medans jag sköt på.


Hittade minsann lite vårblommor på vägen   

Inte för att det var nå vidare fint väder eller så, men det var iaf uppehåll i regnet, så det var en skön runda, så blev jag lite urblåst också! Underbart!

Känns jäkligt skönt nu i efterhand när man sitter här alldeles rosig om kinderna!

Ska ta mig ett glas vatten, sen leka lite med min dotter!

Av looseitnow - 28 mars 2010 10:45

Tack tack tack alla ni som redan första dagen varit inne och börjat peppa på mig med tips och tricks!  

Det värmer och får mig defenitivt att få positiv energi, so keep it up!!


Har inhandlat massa grönsaker nu när affären öppnade, så till lunch blir det nudelsoppa, eller vad heter de där pastarullarna med fyllning i? Jag säger iaf nudelsoppa. Till kvällsmat fixar vi ihop spaghetti med köttfärssås, det ska bli spännande att se hur bra det kommer gå med portionerna, ska fixa till en stor sallad också som ska få ta upp ganska stor plats på tallriken   


Det värsta är ju att så fort jag snaskar grönsaker till maten, då får jag sån jäkla sötsugs-känsla efteråt, men jag har kommit på en grej så ni för att kanske kunna bli av med detta. Efter maten så travar jag in på toa och borstar tänderna! Alla (?) vet ju att snask efter tandborstning inte är någon smaskig kombo!

Ska försöka med alla krafter att även hålla 4-5 timmars mellanrum i målen, alltså frukost, lunch & middag. Samt få in rutiner, att alltid äta vid samma tider!

Är det bra att äta mellanmål där emellan? Alltså en morotsstav och ett glas vatten eller så?

Skulle detta vara en bra tidsplan i så fall? :

07.00 frukost

09.30 mellanmål

12.00 lunch

14.30 mellanmål

17.00 middag


Eller har ni några andra tips? Allt är välkommet!   

Nu ska jag inte haka upp mig på kommande möjliga problem,

men med en liten dotter som väckarklocka så kan ju tiderna alltid variera från 5-8 på morgonen. Vill hon upp kl 5, då får jag helt enkelt ta mig en morot och ett glas vatten tills dess att det är frukosttajm. Se här va! Jag fixar ju problemen innan dem ens kommit upp till ytan  

Nu känner jag mig riktigt nöjd och stolt faktiskt!


(Tur att älsklingen min åt upp allt godis igårkväll så det inte finns något kvar i skåpen som jag kan fly till!)

Kost · Tack
Av looseitnow - 28 mars 2010 07:53

Sitter nu här efter bara 6 timmars sömn, mitt eget fel!

Snaskar på två grova brödskivor med minimalt med Becel påbrett, en ostskiva på varje macka, samt en halv skivad kiwi på vardera brödbit.

Till detta avnjute jag en kopp grönt te, vanilj.

Eftersom halsen började strejka imorse när jag blev väckt, så fick te bli dagens räddning.

Jag har så mycket tankar angående den här nya starten i mitt liv, hur jag ska gå tillväga och så.

Jag har slutat med Cola, annan läsk, saft (det dricker jag aldrig annars heller), juice, kakor, O'boy, tårtor, bullar, godis.

Som ni till rubriken förstår så är detta första dagen, första frukosten och jag har varit utan Cola, chips & godis i ca 11 timmar. Humöret är lite sisådär eftersom jag (skyll mig själv igen!) kom isäng kl 1 och min underbara dotter vaknade kl 7, annars känns allt som om det kan rulla på rätt bra det här!

Tillbaka till min frukost, ni som följt mig på min gamla blogg vet att jag haft lite problems med toalettbesöken emellanåt. Nu sitter jag då här och tuggar mina mackabitar 48 gånger innan dem sväljs ner, så inte magen ska behöva kämpa som jag vet inte vad. Och läs, till min stora förvåning så känner man sig mättare snabbare.   

Helt fantastiskt ju!

Nu låter ju allt detta som om det kommer gå på räls det här, men jag kommer ha mina jävulska dagar, det kan jag lova er!

I min nya kost kommer det att få lov att rinna ner:

Vatten, mjölk & te.

Det får i matstrupen passera:

Frukt, grönsaker & till varje mål en NORMALSTOR portion med mat.

Jag har tänkt mycket på hur jag ska förändra mina måltider och jag tror att tallriksmodellen är den som får guida mig nu i början.

Har nu suttit här i ca 15 minuter och har bara fått i mig en av mina mackor än så länge.   Jag brukar ju snaska i mig frukosten på två röda, så detta är en bra början. Sysselsätter man bara pluttungen så ska detta nog kunna bli en vana, att låta frukosten smaka till ett blogginlägg.


Planen för dagen då, låter det komma lite som det vill, men jag ska försöka att dra på lite musik iaf och dansa runt med dottern. Det gjorde jag igåkväll och kondisen är inte på topp.. Till kvällen efter dotterns läggning så ska jag ta mig an mitt "berg" igen. Lill-målet är att jag ska klara "bergsbestigningen" och promenaden hem igen på 1,5 låt. Inte 2.

Små-mål är bra att ha tycker jag.

& den bästa träningen är den som blir av !

Av looseitnow - 27 mars 2010 22:33

Tack vare Biggest Loser har jag nu bestämt mig för att försöka bli av med mina 50(?)kg som inte har på min kropp att göra.

Jag kommer med denna blogg att dela med mig av mina berg och dalar i träningen och i de ändrade matvanorna.


Hur kan det nu komma sig att jag genom en blogg ska försöka göra detta?

Jo, som sagt så är Biggest Loser min största inspiration.

Men även så har jag ett foto, som just för tillfället är mitt slutmål, att få tillbaka kroppen jag hade då fotot togs. För 5 år sedan!

Det har hänt en del sedan dess, jag har tagit studenten, jag har blivit av med ett jobb pga att jag umgicks i fel vänkretsar, efter det träffade jag min nuvarande pojkvän och vi fick en dotter förra året. Kortet är ifrån början av 2005.

Jag gick under följande år upp mycket i vikt. Mesta vilkten, eller nej, senaste vikten jag la på mig var nu efter graviditeten. P-piller och ökad aptit pga dessa har nu gjort att jag nått toppen, av vågen alltså, men botten av självkänslan och självförtroendet.


Efter helgens chipspåse, kexchokladpåse och gott&blandat-påse så kände jag att: "Nej, nu får det vara nog!" Jag tog på mig promenadskorna och skulle ta mig an en uppgift. Vi har ett berg, eller alltså, för en person med normal vikt och bra kondis så är det ju bara en liten vägbula, men för mig är det ett litet berg. Jag bestämde mig för att ta mig upp för denna "vägbula/berg" och sedan bege mig hemåt igen.


Till min förvåning så var jag hemma efter "I Gotta Feeling" & "Bad Romance". Alltså två låtar senare! Jag var dock svettig när jag kom hem. Ja, jag kan se toppen på "vägbulan/berget" ifrån mitt vardagsrums fönster, så nej, det var inte långt!

Jag kom hem och svettades, såg mig i spegel och kände att detta är bra pinsamt! För 5 år sedan kunde jag ha sprungit den sträckan på EN låt.. Typ!

Jag bestämde mig i det ögonblicket att jag med hjälp av en inspirerande blogg och med peppande läsare (finns ni?) att detta ska få bli mitt stora projekt nu.

I min mammaledighet så ska jag nu börja slå sönder kilo efter kilo.

Ni får gärna följa med mig på min väg, Ni får mer än gärna stötta och komma med tips!


Så, kära läsare, välkomna till min nya blogg och välkomna att följa mig på denna slingriga resa!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Med hjälp av denna blogg ska jag försöka fighta mina överviktskilon!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards