Alla inlägg den 11 april 2010

Av looseitnow - 11 april 2010 20:39

Skit också! (återkommer till det!)


Fick en sån jäkla peppande och fin kommentar av Veronica på förra inlägget om att jag är så jäkla duktig för att ha slutat med godis och läsk mm. 

(Å vi bor ännu i slite Verran, va bara på besök i stan)


Nu tillbaka till skit också!

Va på dop idag, ni vet ju vad som bjuds på dop? 

Tårta, kakor, bullar, läsk.. A, ni fattar! 


Men vi börjar med gårdagen, va deppig och förbannad vilket resulterade i salta pinnar, grannens 3 nybakta pumpa-kakor (som förresten är asagoda!! Så träffar ni en amerikanska, be henne baka såna åt er!!) grädde & krossade nötter på ananas-skivor...


Så till den här dagen.. Älskling hade varit så snäll (????) och köpt 4 stora kexchoklad för 20:- igår, jag fick en till "lunch" innan vi åkte till dopet.


Väl på fikat på dopet så hade jag ju förberett picknick (läs Skötväskan!) med två bananer och ett äpple, men stod jag emot frestelserna??

NEJ! En bulle slank ner, en sockerkaksbit, en chokladkaka (rund och smulig, om ni fattar vilken jag menar?) så även en tårtbit! OCH mitt äpple...

(Dottern min visade även hon tecken på hunger så hon glufsade i sig en hel banan OCH en flaska välling på det..)


Ångest? Nu? JOO! Men skyll mig själv! Nu är det bara att börja om med sockerslutet och ta mig an de kommande dagarnas huvudvärk..

Jag skyller mig själv, jag lovar! Jag kommer inte klaga på huvudvärken!!


Nåväl, hemma igen, orkade inte laga mat, så vi beställde från pizzerian, jag åt (hör och häpna!!!) ugnsgratinerad spaghetti och köttfärssås! No Pizza här inte! 

Men, jo, jag smakade två bitar av älskling, pizza alltså.

Ville ha en cola light till, men vet ni vad som serverades?

Vatten, färskt kranvatten! MUMS!!

Efter det så fick jag ju sockersug och ner i magen hoppade 5 nappar, två cola och tre frukt.. I DON'T LIKE IT!!

SKA sluta med godiset, tårtorna och kakorna nu.

Nu får det banne mig vara nog.

Har inte vågat ta fram måttbandet och sett om det visat sig negativt, men fan, jag tar fram det om en vecka och ser om det kanske stått stilla iaf    


Jaja, det var mina bekännelser för dagen.

Usch! Skäll på mig så mycket ni vill. Det är jag "värd"..


Fick dock en skön kommentar:

"Man måste unna sig någonting ibland, annars blir det ju så otroligt tråkigt att leva!"


  Trevlig söndag på er!

Presentation


Med hjälp av denna blogg ska jag försöka fighta mina överviktskilon!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards