Direktlänk till inlägg 22 november 2010

Tappat suget..

Av looseitnow - 22 november 2010 22:11

Idag har jag orkat fixa frukost (en bit lchf-kladdkaka med grädde).

Hur bra är det?? *suck*

Till lunch köpte jag en färdiggrillad kyckling som jag och Natha-Lee åt,

jag hade lite turkisk youghurt till så det inte skulle bli så torrt.

Lagade kvällsmat till resten av familjen,

men hade verkligen inte lust att fixa något till mig själv också,

så det blev en kopp te med grädde i.

Jäklit gott, men måste komma igen nu.

Efter att käkat ägg i två veckor så har jag tappat inspirationen för dem..

Vill inte steka, koka, blanda med grädde och göra till äggröra/omelett.

Är less på ägg. Niclas förstod mig när jag sa det :P

Inte så kul att leva på ägg och bacon.

Fisk är jag inget fan av alls heller så det finns inte så mycket att variera med.


Nu över till något roligare.

Eller, kan man kalla det roligt?

Jaja, jag tyckte för en gångsskull att det var kul iaf!

Började putsa fönstrarna när pluttan sov middag,

såklart hann jag bara med 1/6 fönster och sedan ville skruttungen upp.

Men hon har varit så jäkla snäll hela eftermiddagen

så jag har fått putsa alla fönster och satt upp julgardinerna.

När Niclas kom hem och dem käkat kvällsmat så fick jag

även upp julstjärnorna, adventsljusstakarna och Natha-Lee's dungran.


Fick en våg av snälla Marina idag, men vi började pilla lite med batteriet eftersom det stod "Lo" (typ) när Niclas vägde sig så vi ska kolla om vi kan köpa ett nytt batteri och sen ska jag börja kolla vikten lite oftare. Vill den inte att vi ska få väga oss så köper förhoppningsvis svärmor en våg till mig i julklapp ändå? ;) Men det är bra att ha en nu innan, så tack så jättemycket Marina!! :D


Har "installerat" en blå ljusslinga bakom sänggaveln så nu lyser det blått bakom sängen och en blå ram runt hela bakre väggen i sovrummet. Som en fondvägg, fast mycket sexigare! Får bli en till sån slinga, under sängen! ;)


Nu är iaf fönstrarna fixade inför advent nu i helgen, ska bara plocka undan kartonger och annat som kom fram när alla ljusgrejer skulle upp.

Det får jag fixa imorgon! Har läkartid imorgon också, så får hoppas att plutt får någon medicin utskriven, annars vet jag inte hur hon ska bli av med sin hosta...


Dags att krypa ner under täcket. Ciao!

 
 
Ingen bild

Madelene

22 november 2010 23:33

Jag tycker du är duktig! Hoppas jag kan bidra med några förslag :)

Tips på frukost:
- Blanda filmjölk och turkisk yoghurt och ha i blåbär och linfrön. Bra variant till ägg.
- Om du inte är så hungrig så kan du göra en smoothie på bär, grädde och turkisk yoghurt.
- Googla recept på oopsie. Funkar främst som macka. Men också som pizzadeg, pajdeg osv.
- Äggmuffin med bacon

Sen om du är sugen på pasta så köp zucchini och hyvla med potatisskalare och koka ca 2 min. Perfekt till pastasås eller liknande. Gott också att ha broccoli till.

Ska börja köra lchf jag också nu. Så om du har nått bra tips så får du gärna dela med dig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av looseitnow - 28 januari 2011 12:23

Jag har inte glömt bort er. Inte för att ni bryr er det minsta om det uppdateras eller inte! Förkylningen börjar ge med sig. Dock är det snoren som härskar i mitt huvud! Halsen gör som den vill på morgnarna.. Slemmet är så gott som bortblås...

Av looseitnow - 21 januari 2011 16:59

Är förkyld. Spyr pga slemhosta. Knaprar halstabletter som en tok! Har plugg att göra som ska va klart på måndag. Hinner jag inte. Skit samma. återkommer när jag har fått tillbaka min energi och inte har en massa plugg att göra. ...

Av looseitnow - 13 januari 2011 06:10

Klockan är just 6.00 slagen. Jag är den enda som öppnat kikikarna här hemma! Trots att den andra halvan blivit väckt sedan 05.40... Pluttan ska ÄNTLIGEN få åka till dagis igen, fick förklara för henne inatt (okej, klockan va bara 22, men det är...

Av looseitnow - 9 januari 2011 19:19

NOT! Jag åker gärna till ullared igen, men dock inte med de humörsvängningarna (och ett visst sällskap) som jag hade den här gången!   Nu ska jag njuta av "semester" här hemma, få andas från andra folk och få göra vad man vill och gå på toa när...

Av looseitnow - 4 januari 2011 14:46

Imorgon drar vi till ullared!! :D Hoppas vi får med oss allt hem bara.. Jag har ju inte SÅ stor bil direkt... Kommer sakna pluttan som bara den! 6 hela dygn ska vi vara ifrån varandra! :( ...

Presentation


Med hjälp av denna blogg ska jag försöka fighta mina överviktskilon!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards