Alla inlägg den 22 november 2010

Av looseitnow - 22 november 2010 22:11

Idag har jag orkat fixa frukost (en bit lchf-kladdkaka med grädde).

Hur bra är det?? *suck*

Till lunch köpte jag en färdiggrillad kyckling som jag och Natha-Lee åt,

jag hade lite turkisk youghurt till så det inte skulle bli så torrt.

Lagade kvällsmat till resten av familjen,

men hade verkligen inte lust att fixa något till mig själv också,

så det blev en kopp te med grädde i.

Jäklit gott, men måste komma igen nu.

Efter att käkat ägg i två veckor så har jag tappat inspirationen för dem..

Vill inte steka, koka, blanda med grädde och göra till äggröra/omelett.

Är less på ägg. Niclas förstod mig när jag sa det :P

Inte så kul att leva på ägg och bacon.

Fisk är jag inget fan av alls heller så det finns inte så mycket att variera med.


Nu över till något roligare.

Eller, kan man kalla det roligt?

Jaja, jag tyckte för en gångsskull att det var kul iaf!

Började putsa fönstrarna när pluttan sov middag,

såklart hann jag bara med 1/6 fönster och sedan ville skruttungen upp.

Men hon har varit så jäkla snäll hela eftermiddagen

så jag har fått putsa alla fönster och satt upp julgardinerna.

När Niclas kom hem och dem käkat kvällsmat så fick jag

även upp julstjärnorna, adventsljusstakarna och Natha-Lee's dungran.


Fick en våg av snälla Marina idag, men vi började pilla lite med batteriet eftersom det stod "Lo" (typ) när Niclas vägde sig så vi ska kolla om vi kan köpa ett nytt batteri och sen ska jag börja kolla vikten lite oftare. Vill den inte att vi ska få väga oss så köper förhoppningsvis svärmor en våg till mig i julklapp ändå? ;) Men det är bra att ha en nu innan, så tack så jättemycket Marina!! :D


Har "installerat" en blå ljusslinga bakom sänggaveln så nu lyser det blått bakom sängen och en blå ram runt hela bakre väggen i sovrummet. Som en fondvägg, fast mycket sexigare! Får bli en till sån slinga, under sängen! ;)


Nu är iaf fönstrarna fixade inför advent nu i helgen, ska bara plocka undan kartonger och annat som kom fram när alla ljusgrejer skulle upp.

Det får jag fixa imorgon! Har läkartid imorgon också, så får hoppas att plutt får någon medicin utskriven, annars vet jag inte hur hon ska bli av med sin hosta...


Dags att krypa ner under täcket. Ciao!

Av looseitnow - 22 november 2010 09:23

Åh fan va jag vill väga mig just nu!

Skrutten är hemma idag pga hosta och grönt snor rinnande ur näsan. (Mys??)

Har teletid med VC om en liten stund, hoppas dem håller tiden bara!

Så håller vi tummar och tår på att vi får komma ner på en koll idag!


Efter telefonsamtalet tänkte jag nog laga mig lite frukost.

Käkade bara ett bra mål med mat igår.. Får ta igen det idag då.

Fick iaf i mig turkisk youghurt och keso till frukost och kvällsmat,

så jag fastade ju inte direkt.

Men idag får det bli nya tag. Måste till affären sen med...


Bye!

Presentation


Med hjälp av denna blogg ska jag försöka fighta mina överviktskilon!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards