Alla inlägg den 18 november 2010

Av looseitnow - 18 november 2010 21:20

Tack söta underbara ni, som med hjälp av min pik fixade till lite snälla kommentarer!   


För första (?) gången här på bloggen så fick jag en fråga

som t.om Jag tyckte kunde vara intressant för er att få svar på.


Hur ser en dag ut för mig i matens värld?


Frukost (mellan 07.00-09.30):

3 ägg (2 gulor, 1 helt)

0,5 dl grädde

2 tsk creme fraiche

vispas ihop och hälls över 1/4 paket (klippt) bacon som fått steka sig varmt i stekpannan

lite svartpeppar

Blir godast som omelett, men kan göras som äggröra också.

Detta står jag mig på i ca 6 timmar!  

(äter frukost vid 07, ibland 9-9.30)


Imorse bytte jag dock ut baconet mot en chorizo-korv (storpack på willys) med 95% kötthalt, ett stort glas vatten (3dl) med någon droppe citron i. Blev proppmätt!


Lunch (12-15, beroende på om jag är hemma lr i skolan):

Köttfärsbiffar med fetaost (kan lägga in recept senare om så önskas?)

Körsbärstomater (OM jag tar med till skolan, annars en sås gjord på grädde och någon harricoverts (stavning?) och lite rödlök.)


Kvällsmat:

Brukar inte vara hungrig om jag ätit en sen lunch,

men oftast innehåller kvällsmaten något slags kött (bacon, köttfärs),

ägg och någon smarrig gräddig sås.

Har jag ätit sen lunch och känner lite småsug då

tv-kvällen börjar (19-20) så är det lätt att skära upp

någon ostskiva och slice:a över några bitar gurka,

rulla ihop till en "korv" och smaska i sig.


Till ALLT detta ska man dricka vatten! Vatten, vatten, vatten!

(Annars sitter ni där sen och har inte gjort era #2-behov på flera dagar!!)


Så ser det vanligtvis ut.

Och ska vågen fortsätta att göra mig så här lycklig,

då kommer jag med största sannolikhet att försöka

äta två mål mat om dagen.

Alltså frukost vid 9.30 och lunch/kvällsmat vid 15-tiden.

Men det är ju helt individuellt och

man ska äta när man känner sig hungrig,

inte när klockan är 6, 9, 12, 15, 18 ( =frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, kvällsmat)


Det var min dagsmeny det.

Nu ska jag pallra mig i säng och njuta av att få

sova själv på min sänghalva, öven om de föregående

nätterna med dottern bredvid mig varit underbara (men sömnlösa!)


Ciao!

Av looseitnow - 18 november 2010 17:31

Nu jävlar ska ni få veta!

6 dagar.

-2.2kg



Med tanke på hur många ni är som läser, så kan ni ju iaf skriva någon rad om att jag är svinigt jävla duktig som håller mig ifrån allt som inte ingår i LCHF. *pik*


Nu ska jag ut på en kvällspromenad med min lilla familj.

Presentation


Med hjälp av denna blogg ska jag försöka fighta mina överviktskilon!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards